Anna Ehrlemark: Prstan

16. Mednarodni feministični in queer festival Rdeče zore

Anna Ehrlemark: Prstan
Galerija Nočna izložba Pešak, AKC Metelkova mesto Otvoritev: 27. februar 2015, ob 20.00.

Dela Anne Ehrlemark ste najverjetneje že srečale_i. Poleg ilustracij in stripov, ki so bili objavljeni v mnogih publikacijah, je oblikovala tudi plakate, njena poslikava Sestri pa se še vedno dobro drži zunanje stene Menze pri koritu v AKC Metelkova mesto. Redne obiskovalke_ci ter spremljevalke_ci Rdečih zor jo poznate tudi kot avtorico vsebinsko in oblikovno premišljene vizualne podobe festivala. Tokrat smo jo povabile_i, da v Galeriji Nočna izložba Pešak predstavi svoje delo.

Razstavo Prstan sestavlja pet grafik, ki so se naselile v hodnik, za okna stavbe Pešci, kjer obsijane lebdijo visoko nad glavami obiskovalcev. Iz črnine tako izstopajo močne, jasne oblike, ki ustvarjajo bolj in manj abstraktne objekte in razpoloženja.

Najmočnejša med njimi je prav gotovo upodobitev prstana, postavljena na začetek vrste, če podobe beremo od leve proti desni. Tej sledi zadnja izmed grafik, podoba verige, ki spominja na ogrlico in predstavlja nekakšen nenavaden odmev na prstan, ta dragoceni obroček z bogatim kamenčkom.

Zaradi načina izpostavitve predmetov in shematizacije ne moremo razbrati, kdo ju daje v dar, kar vzbuja tesnobo. Ne vemo, kaj sili prstan na prst, kot tudi ne vemo, čigav je prst. Skrivnostne so tudi roke, ki se stegujejo v sliko in z nam neznanim namenom obdajajo verigo okoli vratu na delu z naslovom Veriga. Ti dve deli sta med najbolj povednimi. Sorodni sta si v tem, da se v njiju pojavlja darovanje, prejemanje, ki presega zgolj materialnost. Pričakovanja, odzivi ter razlogi, ki stojijo za njimi, so nevidni, kot so nevidni tudi obrazi. Ne vidimo celotne slike, tako simbolno kot dobesedno.

Na srednji grafiki je podoba obraza, razdeljenega na več delov, ki nemo opazuje. Obdajata jo dve abstraktnejši upodobitvi. Deli z naslovom Ptice in Osmica zgodbo dopolnjujeta z nasprotujočimi, a ne vedno izključujočimi se občutji svobode in groze. Iz Osmice strmi par oči, ki je navzoč tudi na delih Veriga in Obraz.

Posamezne podobe, kot besede, zložene ena ob drugo, nudijo gledalcu v branje vizualno pesem, ki v sebi skriva besede: The ring is a silent promise, a gift that you can’t return, an offer you can’t refuse. Somebody is going to look after you after all, inshallah.[1] (Anna Ehrlemark).

Anna Ehrlemark v razstavi odlično strne nasprotujoča si občutja, ki v gledalkah_cih vzbujajo nelagodje in so kot taka zanimiva alegorija sodobnega življenja, prenapolnjenega s paniko, strahom pred prihodnostjo in ujetostjo, ki pa kljub vsemu nista nespremenljivi. V tem smislu sporočilo razstavljenih del ohranja upanje na boljšo prihodnost.

Anabel Černohorski

[1] Prstan je nema obljuba, dar, ki ga ne moreš vrniti, ponudba, ki je ne moreš zavrniti. Nekdo bo le skrbel zate, inshallah.

Produkcija: KUD Mreža
Galerija Nočna izložba Pešak je del Celostne podobe Metelkove (Urbani likovni projekti),
ki jo podpirata MOL in Mzk.